Opäť tesne pred letom máme na stole zámer výstavby až 13 poschodových bytoviek v srdci Rače - projekt pôvodne nazvaný Vin - vin, teraz marketingovo premenovaný na Rínok Rača. Práve na začiatku prázdnin by malo byť verejné prerokovanie tohto návrhu - 15.07.2015 o 16:00h. v miestnosti číslo 107 Primaciálneho paláca - je potrebné, aby tam prišlo vyjadriť osobne názor na projekt čo najviac obyvateľov!!! (viac info na FB Priatelia Rače). Je dôležité, aby aj cez dovolenkové obdobie prišlo čo najviac ľudí vyjadriť svoj nesúhlas!
Do 22. júla je možné zasielať na Ministerstvo životného prostredia SR aj písomné pripomienky k zámeru.
Ja som ich spracoval nižšie, ak máte záujem, môžete ich použiť/doplniť a poslať ako uznáte za vhodné.
Týmto
zasielam zásadné pripomienky k správe o hodnotení zámeru
„Obytný súbor Rínok Rača, Bratislava“ podľa §35 ods. 2
zákona 24/2006 Z.z. ktorý bol zverejnený na stránke -
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/-obytny-subor-rinok-raca-bratislava-obytny-subor-vin-vin-raca-
V
prvom rade je potrebné uviesť, že navrhovateľ sa riadne
nevysporiadal s pripomienkami účastníkov konania, dotknutých a
povoľujúcich orgánov, v správe o hodnotení absentuje riadne
vypracované vyhodnotenie pripomienok doručených k zámeru v
prehľadnej a jednoznačnej forme (úplne absentuje napr.
vyhodnotenie pripomienok dotknutých orgánov) podľa §31 ods. 1
písm. g). Požadujem preto vrátiť správu o hodnotení na
doplnenie a prepracovanie.
K
správe o hodnotení mám tieto ďalšie zásadné pripomienky:
a)
v správe o hodnotení sa uvádza , že požiadavke na redukciu
podlažnosti sa čiastočne vyhovelo – skutočnosť je však presne
opačná – žiadna z navrhovaných budov neznížili oproti
pôvodnému zámeru predloženého v rámci posudzovania vplyvov na
životné prostredie svoju podlažnosť. Objekt A1 má v oboch
návrhoch 13 NP, objekt D3 má v oboch návrhoch 7 NP. Jedinou zmenou
je, že objekt D3 má „redukované podlažia“. Ostatné budovy sú
bez zmeny. Z daného dôvodu najzásadnejšej pripomienke obyvateľov
a mestskej časti Bratislava – Rača nebolo vyhovené a úpravy sú
iba kozmetické. Požadujem predložiť nový variant s výrazne
redukovanou podlažnosťou. V prípade nepredloženia požadujem
vydať rozhodnutie, že daný zámer nie je možné realizovať v
predmetnom území a je v rozpore s verejným záujmom.
b)
navrhovateľ sa nevysporiadal s požiadavkou na zahrnutie hlavnej
cyklotrasy Kubačova do zámeru, návrh „upravenie dopravného
značenia na Kubačovej ulici a na ulici Barónka v zmysle generelu
cyklotrás“ požadujem za nedostatočný. Trvám na tom, že pri
projekte podobného rozsahu je v 21. storočí nevyhnutnou
podmienkou, aby v dotyku územia vybudoval developer oddelenú
cyklotrasu na vlastné náklady. Súčasné stanovisko developera je
také, že ho absolútne nezaujíma čokoľvek mimo jeho parciel.
Preto požadujeme vybudovanie cyklotrás Kubačova a Barónka v
predmetných územiach na pozemkoch navrhovateľa. Stanoviť túto
požiadavku ako vynútenú investíciu.
c)
redukcia zámeru oproti pôvodnému návrhu je minimálna – pôvodný
zámer/súčasný návrh – 879 obyvateľov/860 obyvateľov (-19),
476 bytov/476 bytov (0), 960 parkovísk/835 parkovísk (-125)...
Reálna zmena sa teda týka iba výrazného zníženia parkovacích
miest v zámere!
d)
v zámere nie je jasne uvedené, kde sa má nachádzať materská
škôlka, požadujem doplniť a upresniť.
e)
požadujem ako vynútenú investíciu vybudovanie prestrešených
zastávok MHD na zastávkach električiek aj autobusov. Investor vo
vyhodnotení uvádza, že ju bude akceptovať.
f)
zásadná pripomienka sa týka dopravno-kapacitného posúdenia,
požadujem pred vydaním rozhodnutia jednoznačne posúdiť a
predložiť súhlas správcu komunikácie a súhlasy majiteľov
pozemkov, ktoré umožní predĺženie ľavého odbočovacieho pruhu
zo Žitnej na Hečkovú o cca 100 m. Opakovane požadujem riadne
vypracovať dopravno-kapacitné posúdenie zámeru pre rannú špičku
– spracovanie iba poobedňajšej špičky považujem za čisto
účelové, nakoľko ranná špička a priepustnosť náväzných
križovatiek a Račianskej ulice je výrazne horšia a ranná špička
je výrazne koncentrovanejšia ako poobedňajšia. Považujem
predložené dopravno-kapacitné posúdenie za nedostatočne a v
prípade nepredloženia analýzy rannej špičky požadujem celý
zámer zamietnuť a neodporúčať jeho realizáciu.
g)
nakoľko považujem dopravno-kapacitné posúdenie v danom zámere za
kľúčové z hľadiska vplyvov na životné prostredie aj obyvateľov,
požadujem vypracovanie a zhodnotenie dopravno-kapacitného posúdenia
v rámci odborného posudku v zmysle §36 zákona č. 24/2006 Z.z. o
posudzovaní vplyvov na životné prostredie v znení neskorších
predpisov a jednoznačne stanovenie priepustnosti/nepriepustnosti
križovatiek v rannej dopravnej špičke. Predložené
dopravno-kapacitné posúdenie, ktoré sa nezaoberá rannou špičkou
považujem za čisto účelové.
h)
súčasne navrhnutý zámer považujem v danom území za negatívny
a navrhujem, aby Ministerstvo životného prostredia SR podľa §37
ods. 5 zákona 24/2006 Z.z. nesúhlasilo s jeho realizáciou.
Pripomienky je potrebné zasielať na: Ministerstvo
životného prostredia SR, Sekcia
environmentálneho hodnotenia a riadenia, Nám.
Ľ. Štúra 1, 812
35 Bratislava do 25.07.2015
PS: Nakoľko na našu činnosť Spolu pre Raču (vydávanie novín, webka, informovanie ľudí, odborné posudky atď.) sú potrebné financie, ak máte možnosť, transparentný účet 5057186515/0900 je stále funkčný a príspevky sú vítané. Ďakujeme.
Mgr.
Michal Drotován
0 comments:
Zverejnenie komentára