Poštová banka, a. s., člen DPH skupiny 365.bank potichu odstránila bankomat, ktorý bol umiestnený na budove pošty v Rači na Čachtickej ulici a slúžil najmä na výbery hotovosti svojich klientov.
V jednom z predchádzajúcich článkov som písala o tom, ako nám na budove pošty v Rači zmizol bankomat Poštovej banka, a. s. Toto je voľné pokračovanie príbehu z mojich osobných zážitkov. Pre mňa sa vzťah klient – Poštová banka, a. s. začal v časoch, keď bola založená. Pracovala som v Spojoch (patrili tam: Slovenské telekomunikácie, Slovenská pošta, Rádiokomunikácie, Poštová novinová služba). Presne podľa jej názvu, bola založená Slovenskou poštou. V decembri 1992 vznikla akciová spoločnosť Poštovej banky. Akcionármi Poštovej banky boli vtedy Slovenské telekomunikácie, Slovenská pošta a P.S.K. Viedeň.
Od roku 1993 Poštová banka začala svoju činnosť na základe povolenia Národnej banky Slovenska s riadením peňažných služieb na poštách a zároveň spolupracovala s bankovým systémom (zdroj: www.financnykolaps.sk ). Bankový systém bol úplne iný, ako ho poznáme dnes. Bankové zúčtovacie centrum Slovenska (BZCS) vzniklo v roku 1993 a slúžilo na bezhotovostné zúčtovanie platieb medzi bankami. Pamätníci si pamätajú, že nie všetci mali účet v banke, výplatu nám zamestnávateľ vydával väčšinou v hotovosti. V týchto časoch (v poslednej dekáde minulého tisícročia) sa začal rozvíjať bankový sektor, ktorý naplno využíval obrovské možnosti informatizácie celej spoločnosti a rýchlosť a výkon počítačov.
Pracovala som v Slovenských telekomunikáciách, keď vznikol zámer podporiť vlastnú banku tým, že nalákame všetkých zamestnancov, aby si založili v Poštovej banke vlastný účet, každý dostal niekoľko sto korún na účet (!!!). To bolo kľúčové pre budovanie Poštovej banky, a. s. a jej stabilitu, lebo v Spojoch vtedy pracovalo spolu viac ako 40 tisíc zamestnancov. V ďalšom období, kedy sa novovzniknuté banky rušili a spájali, sa to ukázalo ako veľmi prezieravé. Poštová banka, a. s. mala slušný počet klientov (zamestnancov spojov), ktorí ju udržali svojou hotovosťou – mzdami – v ťažkých časoch.
Ako to vnímam ja?
Ja a tisíce ďalších dôchodcov, ktorí pred 30-timi rokmi pomáhali tejto banke „na nohy“? Nuž stali sme sa menej schopnými využívať nové technológie a už nás nepotrebujú. Mnohí z tých, ktorí si vtedy vybrali Poštovú banku, a. s. a majú ju doteraz, sa už nedokážu ani tak hýbať ani tak používať mobil na bezhotovostné platby. Tak týmto je zrušenie bankomatu na budove pošty v Rači ťažkou ranou! Stojí to tejto banke za stratu dôvery u dôchodcov?
Áno, na česť Poštovej banky, a. s. treba povedať, že jej produkt „Užitočný účet senior“ má pre dôchodcov výhody najmä v poplatkoch za vedenie účtu, poplatkoch za zrealizovanú transakciu a iné benefity. Ale čo výber hotovosti??? Bankomat nám zobrali a nechcú nám ho vrátiť. Po hotovosť musíme ísť do Krasňan, na Východné, alebo do Obchodného centra Vivo – všetko električkou, autobusom. Jeden z benefitov je výber hotovosti bezplatne (v akejkoľvek banke). Ak si ale máme vybrať bezplatne 1x mesačne celý dôchodok – nepotrebujem banku!
CHCEME V RAČI BANKOMAT.
Mestská časť sa na Poštovú banku obrátila so žiadosťou o stanovisko k zrušeniu bankomatu. Odpoveď bola: NIE, bankomat Poštová banka, a. s. v Rači NEOBNOVÍ.
Teda takto je to. Dobrí sme im boli, keď nám zamestnávateľ posielal mzdu, ale teraz je dôchodok oveľa menší, mnohí zomreli a tým, čo ešte žijú, strpčujú život zmenami, ktoré nie sú voči seniorom priateľské. Zmení sa to niekedy?
Zmeníme niekedy deklarovanú pomoc seniorom na skutočnú pomoc tým, že im uľahčíme život a nebudeme im ho strpčovať?
Milada Dobrotková,
poslankyňa MZ Bratislava-Rača
Týmto listom dala Poštová banka Miestnemu úradu Bratislava-Rača stanovisko k zrušeniu bankomatu v Rači:
0 comments:
Zverejnenie komentára