Zverejnenie príspevku / stránky na vybrali.sme.sk Tlač / PDF príspevku / stránky

0
Stav v roku 2016: 

Bývam na Karloveskej ulici. Minimálne raz do týždňa prídem z práce domov po 23:00 a parkoviská bývajú už plné. Deväťkrát z desiatich prípadov ale nájdem miesto pri bytovke a prejdem najviac 100 metrov. Na Karloveskej ulici teda podľa mňa žiaden „parkovací problém“, ktorý by bolo treba riešiť, nie je.


I. SEPTEMBER 2016
   ROZBIEHA SA TZV. PILOTNÝ PROJEKT PARKOVANIA

Na našej ulici sa rozbieha tzv. pilotný projekt parkovania v Karlovej Vsi.
Čo je jeho oficiálnym cieľom ?

Budeme žiť v prekrásnom novom, regulovanom svete vďaka tomu, že sa vyznačia parkovacie miesta len pre rezidentov. Myjavčan a Michalovčan, ktorí tu pravidelne parkujú, nám, domácim, už miesto zaberať nebudú. My, čo tu vlastníme byty, by sme mali vďaka tomu ľahšie zaparkovať.

Stal sa pravý opak. Tzv. nová parkovacia politika, ktorá vraj má nám, rezidentom, pomôcť ľahšie zaparkovať, zničila cca na 150 metroch ulice 11 až 14 parkovacích miest. Z 27 až 30 aut, ktoré tu bežne „v parkovacom chaose“ parkovali, tu v regulovanom svete, zostane 16. Počet aut, ktoré tu „po novom“ zaparkujú, klesol takmer o polovicu.

Počas posledných 25 rokov počet áut v Bratislave postupne rástol.
Ľudia sa tomu postupne prispôsobovali.
Vždy sme si nejako pomohli a zaparkovali sme.

Dialo sa to živelne, neorganizovane – chaoticky...
Inak povedané – slobodne.
A fungovalo tofunguje to.

Domnelý „chaos“ funguje totiž v skutočnosti oveľa lepšie a efektívnejšie, ako regulácie (a to nielen v ekonómii).

Záver je jasný:

Netreba vyznačovať žiadne parkovacie miesta, ale nechať to na ľudí.
Ľudia si poradia, tak, ako doteraz.

Rozmýšľam, čo sa stane, keď tzv. nová parkovacia politika dorazí na Dlhé Diely.
Keď tam regulácia zruší LEN 10 percent parkovacích miest.
Tam je totiž parkovacích miest naozaj málo.

Pozrime sa, ako vyzerá tzv. regulované parkovanie v praxi.


Toto je zadná strana domu medzi vchodmi Karloveská 21 - 23.
Bežne tu parkovávajú ŠTYRI autá.
Po novom tu už zaparkujú len TRI.



Toto je zadná strana domu, na Karloveskej ulici 23.
Na mieste, kde bežne stávajú TRI autá, je teraz vyznačené JEDNO parkovacie miesto.




Medzi vchodmi 23 a 25 stávajú bežne TRI autá.
Teraz sú tu vyznačené DVE parkovacie miesta.



Toto je zadná strana vchodov 25 - 27.
Od začiatku čierneho Opla po zelený stĺp, bežne stoja TRI autá.
Je tu vyznačené LEN JEDNO parkovacie miesto.
Zrejme kvôli elektrickej skrini.



Pokračovanie – vchody 27 - 29.
Stávajú tu DVE autá.
Vyznačených je NULA parkovacích miest.



Zadná strana Karloveská 29 - 31.
Bežne tu stávajú TRI autá.
Vyznačené sú DVE parkovacie miesta.



Zadná strana Karloveská 31 - 33.
Bežne tu stoja TRI autá.
Po novom to už budú len DVE.




Tieto dve snímky sú pri kotolni na zadnej strane vchodu Karloveská 33.
Bežne tu stojí PÄŤ aut.
V regulovanom svete to budú už len TRI.



II. JÚL 2018
    VÝSLEDKY PARKOVACEJ POLITIKY PO DVOCH ROKOCH

Karloveská 23, 25, 27, 29, 31, 33 za domom.
Zóna rezidenčného parkovania.

Fotené v stredu 25.7. 2018 o 19:45







Karloveská 17, 19, 21, 23, 25, 27, 29, 31, 33 pred domom.
Zóna rezidenčného parkovania.

Fotené v stredu 25.7. 2018 o 19:45





Tuto skončili autá, ktoré boli zo zóny regulovaného parkovania vytlačené:




Zvyšok vytlačených aut parkuje pred Spojenou školou sv. Františka, na protiľahlej strane Karloveskej ulice. Jedná sa prevažne o autá s mimobratislavskými EČ.



ZÁVER

Na Karloveskej ulici nikdy žiaden „parkovací problém“ nebol.
Nikdy sa mi pred zavedením parkovacej politiky nestalo, že by som nezaparkoval.
V najhoršom prípade som sa pár minút prešiel, ak som prišiel po 23:00 a musel som nechať auto spravidla pred Spojenou školou sv. Františka, kde teraz parkujú vytlačené autá.
To bol ale jeden z desiatich prípadov, v 90 percentách som aj o 23:00 zaparkoval pred, alebo za domom.

Stalo sa nasledovné:

Zo záberov je krásne vidieť (fotil som to zámerne v pracovný deň, večer o 19:45), že na parkoviskách v okolí domu (v zóne regulovaného parkovania) je množstvo voľných parkovacích miest.
Napočítal som cez 20 voľných miest.
Keď si pozriete fotky vytlačených aut a ich počet, pohodlne by sa všetci zmestili.....

Slušné množstvo voľných parkovacích miest je v našej zóne regulovaného parkovania úplne vždy, bez ohľadu na to, kedy prídete.

Keď mi ale prídu na návštevu svokrovci z Rače, sestra z Lamača, švagor z Pezinka (Račan pôvodom, len si tam kúpil byt), manželkina najlepšia priateľka s rodinou z Wiesbadenu (tiež pôvodom z Rače, ale vydala sa tam) tak máme „parkovací problém“, ktorý sme nikdy predtým nemali.


Rovnaká situácia je aj v Starom Meste, kde, keď hľadáte parkovanie, vidíte X voľných parkovacích miest, na ktorých nemôžete zostať stáť, lebo nie ste rezident.

Ak sa tento nezmysel zavedie po celej Bratislave, vo výsledku to bude znamenať, že nikto nezaparkuje nikde, okrem bezprostredného okolia svojho domu. Budete môcť parkovať pred vaším domom a s autom sa nepohnete.

Nepochybujem o tom, že toto je skutočným cieľom mnohých ekoaktivistov, cykloaktivistov a iných dobrodejov, ktorí by nás radi vychovávali a radi by nás donútili byť „lepšími“ – z ich pohľadu, samozrejme – ako chceme byť.

Otázka znie, koľko obyvateľov Bratislavy si toto naozaj želá.

Dovolím si tvrdiť, že mizivá menšina. A to aj napriek tomu, že na rôznych fórach vedia byť riadne ukričaní a pomaly vytvoriť dojem, že sú väčšinou spoločnosti.

Teší ma, že „parkovacia politika“ zlomila väzy pánovi Rašimu v Košiciach. Komunálnej hviezde Smeru. Snáď to odradí komunálnych politikov v Bratislave.

Igor Koso
rezident
Karloveská ulica


0 komentárov:

Zverejnenie komentára