Stav v roku 2016:
Bývam na Karloveskej ulici. Minimálne raz do týždňa prídem z práce domov po 23:00 a parkoviská bývajú už plné. Deväťkrát z desiatich prípadov ale nájdem miesto pri bytovke a prejdem najviac 100 metrov. Na Karloveskej ulici teda podľa mňa žiaden „parkovací problém“, ktorý by bolo treba riešiť, nie je.
Bývam na Karloveskej ulici. Minimálne raz do týždňa prídem z práce domov po 23:00 a parkoviská bývajú už plné. Deväťkrát z desiatich prípadov ale nájdem miesto pri bytovke a prejdem najviac 100 metrov. Na Karloveskej ulici teda podľa mňa žiaden „parkovací problém“, ktorý by bolo treba riešiť, nie je.
I. SEPTEMBER 2016
ROZBIEHA SA TZV.
PILOTNÝ PROJEKT PARKOVANIA
Na našej ulici
sa rozbieha tzv. pilotný projekt parkovania v Karlovej Vsi.
Čo je jeho
oficiálnym cieľom ?
Budeme žiť
v prekrásnom novom, regulovanom svete vďaka tomu, že sa vyznačia
parkovacie miesta len pre rezidentov. Myjavčan a Michalovčan, ktorí tu
pravidelne parkujú, nám, domácim, už miesto zaberať nebudú. My, čo tu vlastníme
byty, by sme mali vďaka tomu ľahšie zaparkovať.
Stal sa pravý opak. Tzv. nová parkovacia politika, ktorá
vraj má nám, rezidentom, pomôcť ľahšie zaparkovať, zničila cca na 150 metroch
ulice 11 až 14 parkovacích miest. Z 27 až 30 aut, ktoré tu bežne
„v parkovacom chaose“ parkovali, tu v regulovanom svete, zostane 16. Počet aut, ktoré tu „po novom“ zaparkujú,
klesol takmer o polovicu.
Počas
posledných 25 rokov počet áut v Bratislave postupne rástol.
Ľudia sa tomu
postupne prispôsobovali.
Vždy sme si
nejako pomohli a zaparkovali sme.
Dialo sa to
živelne, neorganizovane – chaoticky...
Inak povedané –
slobodne.
A fungovalo to a funguje to.
Domnelý „chaos“ funguje totiž
v skutočnosti oveľa lepšie a efektívnejšie, ako regulácie (a to nielen v ekonómii).
Záver je jasný:
Netreba vyznačovať žiadne parkovacie
miesta, ale nechať to na ľudí.
Ľudia si poradia, tak, ako doteraz.
Rozmýšľam, čo
sa stane, keď tzv. nová parkovacia politika dorazí na Dlhé Diely.
Keď tam
regulácia zruší LEN 10 percent
parkovacích miest.
Tam je totiž
parkovacích miest naozaj málo.
Pozrime sa, ako
vyzerá tzv. regulované parkovanie v praxi.
Toto je zadná
strana domu medzi vchodmi Karloveská 21 - 23.
Bežne tu
parkovávajú ŠTYRI autá.
Po novom tu už
zaparkujú len TRI.
Toto je zadná
strana domu, na Karloveskej ulici 23.
Na mieste, kde
bežne stávajú TRI autá, je teraz
vyznačené JEDNO parkovacie miesto.
Medzi vchodmi
23 a 25 stávajú bežne TRI autá.
Teraz sú tu
vyznačené DVE parkovacie miesta.
Toto je zadná strana vchodov 25 - 27.
Od začiatku čierneho Opla po zelený stĺp, bežne stoja TRI autá.
Je tu vyznačené LEN
JEDNO parkovacie miesto.
Zrejme kvôli elektrickej skrini.
Pokračovanie –
vchody 27 - 29.
Stávajú tu DVE autá.
Vyznačených je NULA parkovacích miest.
Zadná strana
Karloveská 29 - 31.
Bežne tu
stávajú TRI autá.
Vyznačené sú DVE parkovacie miesta.
Zadná strana
Karloveská 31 - 33.
Bežne tu stoja TRI autá.
Po novom to už
budú len DVE.
Tieto dve
snímky sú pri kotolni na zadnej strane vchodu Karloveská 33.
Bežne tu stojí PÄŤ aut.
V regulovanom
svete to budú už len TRI.
II. JÚL 2018
VÝSLEDKY
PARKOVACEJ POLITIKY PO DVOCH ROKOCH
Karloveská 23,
25, 27, 29, 31, 33 za domom.
Zóna rezidenčného
parkovania.
Fotené
v stredu 25.7. 2018 o 19:45
Karloveská 17,
19, 21, 23, 25, 27, 29, 31, 33 pred domom.
Zóna
rezidenčného parkovania.
Fotené
v stredu 25.7. 2018 o 19:45
Tuto skončili
autá, ktoré boli zo zóny regulovaného parkovania vytlačené:
Zvyšok
vytlačených aut parkuje pred Spojenou školou sv. Františka, na protiľahlej
strane Karloveskej ulice. Jedná sa prevažne o autá
s mimobratislavskými EČ.
ZÁVER
Na Karloveskej
ulici nikdy žiaden „parkovací problém“ nebol.
Nikdy sa mi
pred zavedením parkovacej politiky nestalo, že by som nezaparkoval.
V najhoršom
prípade som sa pár minút prešiel, ak som prišiel po 23:00 a musel som
nechať auto spravidla pred Spojenou školou sv. Františka, kde teraz parkujú
vytlačené autá.
To bol ale
jeden z desiatich prípadov, v 90 percentách som aj o 23:00
zaparkoval pred, alebo za domom.
Stalo sa
nasledovné:
Zo záberov je
krásne vidieť (fotil som to zámerne v pracovný deň, večer o 19:45), že na
parkoviskách v okolí domu (v zóne regulovaného parkovania) je množstvo
voľných parkovacích miest.
Napočítal som
cez 20 voľných miest.
Keď si pozriete
fotky vytlačených aut a ich počet, pohodlne by sa všetci zmestili.....
Slušné množstvo
voľných parkovacích miest je v našej zóne regulovaného parkovania úplne
vždy, bez ohľadu na to, kedy prídete.
Keď mi ale
prídu na návštevu svokrovci z Rače, sestra z Lamača, švagor
z Pezinka (Račan pôvodom, len si tam kúpil byt), manželkina najlepšia
priateľka s rodinou z Wiesbadenu (tiež pôvodom z Rače, ale
vydala sa tam) tak máme „parkovací problém“, ktorý sme nikdy predtým nemali.
Rovnaká
situácia je aj v Starom Meste, kde, keď hľadáte parkovanie, vidíte X
voľných parkovacích miest, na ktorých nemôžete zostať stáť, lebo nie ste rezident.
Ak sa tento
nezmysel zavedie po celej Bratislave, vo výsledku to bude znamenať, že nikto
nezaparkuje nikde, okrem bezprostredného okolia svojho domu. Budete môcť
parkovať pred vaším domom a s autom sa nepohnete.
Nepochybujem
o tom, že toto je skutočným cieľom mnohých ekoaktivistov, cykloaktivistov
a iných dobrodejov, ktorí by nás radi vychovávali a radi by nás
donútili byť „lepšími“ – z ich pohľadu, samozrejme – ako chceme byť.
Otázka znie,
koľko obyvateľov Bratislavy si toto naozaj želá.
Dovolím si
tvrdiť, že mizivá menšina. A to aj napriek tomu, že na rôznych fórach
vedia byť riadne ukričaní a pomaly vytvoriť dojem, že sú väčšinou spoločnosti.
Teší ma, že
„parkovacia politika“ zlomila väzy pánovi Rašimu v Košiciach. Komunálnej
hviezde Smeru. Snáď to odradí komunálnych politikov v Bratislave.
Igor Koso
rezident
Karloveská ulica
0 comments:
Zverejnenie komentára