Prečo by Račania mali voliť za župana práve Jána Mrvu?
Ako jediný kandidát reálne riešim dopravu a
jediný na to mám aj tím ľudí a komplex opatrení, ktorými to dokážem zmeniť: od
väčšieho využitia železničnej dopravy a predĺženia električiek, cez vybudovanie
záchytných parkovísk, kolektorov, štvrtého pruhu seneckej diaľnice a pezinského
obchvatu, až po rozšírenie siete cyklotrás ako ciest do roboty v meste i v
regióne. V tíme mám aj ľudí, čo riešia stredné školstvo a seniordomy. Račania
ma poznajú a vedia, že spolu dobre spolunažívame nielen kvôli cyklotrase
JURAVA. Okrem toho sa spolieham na račianskeho poslanca a kandidáta na poslanca
BSK Miša Drotována. Ten detailne pozná problémy Rače, Krasňan a Rendezu a takto
spolu vieme Rači pomôcť najviac.
Spolu s Mišom Drotovánom chceme zmeniť
a zlepšiť pre Račanov, Rendezákov a Krasňančanov veľmi veľa. Chcel by
som vám postaviť pokračovanie cyklotrás, urobiť odstavné parkovisko pre autá,
čo prichádzajú do mesta. Zlepšiť MHD zapojením vlakov do systému, obnoviť
155-ku, vláčik, čo by chodil z Vajnôr cez Rendez na Vinohrady. Oveľa
častejšie by mali chodiť vlaky aj z Pezinka. Chceme zharmonizovať BID-ku
(Bratislavská Integrovaná Doprava) tak, aby nebol súbeh vlakov a autobusov
v rovnakom čase. Na to chcem urobiť zber dát od jednotlivých samospráv
v kraji , aby sme vyhodnotili potrebu využitia menších mikrobusov
v hromadnej doprave, tak ako je to v Brne. Zároveň chcem presadiť
využívanie športových a školských areálov župy pre širokú verejnosť,
vrátane nového športového centra Na pántoch (aj s BMX dráhou).
Pre mňa je najdôležitejšia kvalita bývania ľudí
v kraji. Pri dnešnom stavebnom zákone a územnom plánovaní to majú
samosprávy ťažké, ale dá sa to, len to chce odvahu. Som starosta, ktorého
developeri nemajú radi, lebo redukujem a regulujem výstavbu spolu
s našou stavebnou komisiou, a to aj napriek často prehnaným požiadavkám
developerov. Developeri chcú zarobiť veľmi veľa, ale územie to neznesie,
a tak ich spolu s komisiou presvedčím na základe zákonov
a možností mestskej časti a jej dopravnej infraštruktúry
a občianskej vybavenosti, že ich stavba bude 3x menšia ako chceli, alebo
nebude vôbec. A oni po chvíli váhania súhlasia aj s tým, keď nemajú
na výber. Zákony nám to aj dnes dovoľujú robiť – napríklad cestný zákon. Cez ne
si vieme vydobyť podmienky mestskej časti, aby výstavba bola na prospech aj
existujúcej zástavby aj ich projektu. Je dôležité, aby starosta a komisia
boli pre developera silní partneri a nie slúžky.
Otázku položil Miro
Ščibrany
redaktor občianskeho portálu račan.sk
0 comments:
Zverejnenie komentára