Primátor Ivo Nesrovnal
si objednal ďalšiu analýzu pre mesto Bratislava od Deloitte. Tentokrát od
Deloitte Advisory, s.r.o.. Zmluvu o dielo na sumu takmer 50 tisíc eur
mesto Bratislava podpísalo 6 týždňov pred voľbami, navyše deň pred prerokovaním
koncepcie „Smart City Bratislava rozumné mesto 2030“, ktorá mala dať mandát
k jej obstaraniu. Lehota na spracovanie je 2 mesiace, takže sa pekne
stihne aj vyplatiť pred ukončením funkčného obdobia. Čistá práca.
Obstarávanie bez mandátu
Vtipné je, že 91. bod
programu zastupiteľstva Koncepcia „Smart City Bratislava rozumné mesto 2030“ sa
vzhľadom na „koncepčné“ vedenie mestských zastupiteľstiev pod taktovkou Iva
Nesrovnala ani nedostal na prerokovanie na poslednom riadnom zasadnutí dňa
27.9.2018. No primátor už deň predtým (26.9.2018) podpísal Zmluvu o dielo,
ktorá má uvedený ako dátum zverejnenia ten istý deň, a teda je účinná
nasledujúcim dňom.
Koncepcia „Smart City Bratislava rozumné mesto 2030“ predstavuje ďalší dokument, ktorý len
odkrýva neschopnosť Nesrovnalovho vedenia mesta. Dva roky pracuje mesto na
tejto koncepcii, viackrát ju stiahlo z prerokovaní a schváliť sa ju
vysokopravdepodobne nepodarí ani do konca tohto volebného obdobia.
Miesto toho mesto obstará
analýzu 6 týždňov pred voľbami ako výsledok použitia postupu zadávania zákazky
s nízkou hodnotou, čo je metóda bez riadnej súťaže neobmedzeného počtu
ponúk. V de facto tajnom režime. Víťazná cena tesne pod limit postupu
obstarávania služieb do 50 000 eur je typická ukážka obchádzania verejného
obstarávania. Predstavuje ďalší príklad nevhodného nakladania s verejnými
prostriedkami a po ostatných skúsenostiach je to do očí bijúca drzosť
vedenia mesta Bratislava.
Bude obsah tajný?
Analýza mestských dátových
zdrojov pre účely plnenia cieľov smart city koncepcie „Bratislava rozumné mesto
2030“ je podľa zmluvy v celkovej
cene 49 980 Eur s lehotou na spracovanie do 26. novembra 2018.
V Cenovej ponuke spoločnosti Deloitte Advisory je červeným doplnená veta: „Dovoľujeme si Vás
upozorniť, že táto ponuka je predmetom schválenia zo strany Výboru pre Audit hlavného
mesta Bratislava ako aj schválenia v zmysle interných postupov spoločnosti
Deloitte Advisory, s.r.o.. Naše služby môžu byť poskytované až na základe
vyššie uvedených schválení.“ Po skúsenostiach s utajovaním auditov na
osvetlenie a parkovanie sa po takejto vete priam núka podozrenie, či nejde
o pokus o obmedzujúcu podmienku pre ďalšie zverejňovanie diela. Žeby sa
primátor po dvoch rokoch výčitiek verejnosti voči utajovaniu auditov pokúsil
objednať ešte jednu analýzu, ktorú bude problém zverejniť? Spokojnosť
s takto začatými zmenami, ktoré chce Ivo Nesrovnal bezpochyby dotiahnuť,
podčiarkol tým, že dodávateľ je z tej istej skupiny, ako ten, ktorý utajoval audity na osvetlenie a parkovanie.
Súvis s parkovacou
politikou
Parkovacia
politika a pokusy o spôsob jej zavedenia sú veľký problém Nesrovnalovho
vedenia. Skutočnosť, že „Smart“ analýza bola obstaraná ešte pred schválením
Koncepcie „Smart City Bratislava rozumné mesto 2030“ potvrdzuje dôvodné obavy,
že okamžite po prípadnom schválení zmeny štatútu mesta k parkovacej
politiky by bol spustený tender na výber dodávateľa systému. Ten by sa však
zďaleka nezmestil do limitu zákazky s nízkou hodnotou a musel by byť
zverejnený. Preto primátor predložil parkovaciu politiku už 13. krát.
Link na zmluvu:
Ing. arch. Zuzana
Aufrichtová
poslankyňa BSK a členka Komisie dopravy BSK
kandidátka na starostku mestskej časti Bratislava - Staré Mesto
kandidátka na starostku mestskej časti Bratislava - Staré Mesto
Foto © Barbora Jančárová |
Autorka otvoreného
listu sa ako pracovníčka bratislavského magistrátu podieľala na príprave
parkovacej politiky. V októbri 2016 upozornila svojich nadriadených na
chyby v pripravovaných dokumentoch a kritizovala netransparentný spôsob, v
dôsledku čoho musela neskôr z magistrátu odísť.
16. novembra 2016
zverejnila Otvorený list Bratislave
a aj po odchode z magistrátu ako aktivistka pokračovala v snahe
dosiahnuť, aby sa parkovacia politika nepripravovala za zatvorenými dverami,
ale za aktívnej účasti poslancov mestského zastupiteľstva a pod dohľadom
občianskej a odbornej verejnosti.
V novembri 2017
bola zvolená za poslankyňu Bratislavského samosprávneho kraja, kde je aj
členkou Komisie dopravy BSK.
0 comments:
Zverejnenie komentára